reklama

Keď si s vami chce „ pokecať “ policajt

Štvrtok predpoludním. S napchatým kufrom sa náhlim z metra na Florenc (hlavní autobusové nádraží). Pri mojich nadpriemerných orientačných schopnostiach ako vždy vystúpim zlým východom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

„ Čo už “, vzdychnem si a rozbehnem sa na druhú stranu cesty. Samozrejme, pomedzi idúce autá. Pred vchodom do stanice ma už zďaleka vítajú pojicajti. To, že si na mňa brúsia zuby odhadujem z ich „prívetivých“ pohľadov.

,, Slečna, viete, za čo sme vás zastavili“, prehodí jeden z nich a prezerá si ma. Ešte dobre, že som sa ráno namaľovala a nevyzerám ako totálne strašidlo. Snažím sa tváriť nechápavo.

,, Nie, neviem, “ odpoviem a policajt hneď spustí.:

„ Prešli ste cez cestu mimo prechodu pre chodcov. Za to vám hrozí pokuta vo výške 1000 Kč.“. Policajti sa tvária dôležito a ja ďalej nechápavo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„ Vidíte tu nejaký prechod pre chodcov? Keby som ho našla, nešla by som cez cestu ako hus z poľa“. Nezabudnem im ešte pripomenúť, že spolu so mnou prešlo cez prechod ďalších približne desať ľudí. Tak prečo práve ja? Mám v tej Prahe nejakú smolu.

,, No možno takto prešli aj iní, ale my sme videli vás. Poprosím vás občianku.“

 Občiansky nemám, dávam pas. Policajt v ňom listuje ako v telefónnom zozname a pristaví sa pri stránke s vízami do USA.

„ Vy idete teraz z USA?“

 ,, Bože, tí sú ale riadne sprostí. Veď víza mám len do 30. októbra. Je to tam čierne na bielom. Nuž darmo, policajti.“

,, Nie, ja tu študujem a dnes večer sa chystám domov. Idem si uložiť kufor do úschovne,“ odvetím a dúfam, že ma nubudú dlhšie zdržiavať, lebo prídem zasa neskoro do školy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

,, Tak ako sa dohodneme? Zaplatíte teraz blokovú pokutu 100 Kč alebo vám to pošleme domov a bude to za 1000,“ nedajú pokoj, no ja si stojím za svojím.

,, Peniaze nemám, nedohodneme sa ináč?“

„ Prekvapení policajti sa nechápavo pozrú na seba, ako keby niečo také počuli prvýkrát.“

 Nakoniec sa dohodneme len na upozornení a ja z celého incidentu vyviaznem bez pokuty.

,, Nech sa to už viac nestane. Ja si vás zapamätám“, vyhráža sa, „ a na budúce to už bude pokuta.“

 Poďakujem a lúčim sa slovom zbohom, lebo nerada by som si toto rande zopakovala znova.

Cestou späť si ešte stihnem všimnúť, že ľudia naďalej prechádzajú cez cestu mimo prechodu a napriek tomu, že policajti to vidia, nikoho nezastavia. Dá sa to teda vysvetliť aj inak, ako tak, že si len chceli pokecať a zistiť kto som a odkiaľ som?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Českí policajti však ani zďaleka nie sú jediní, ktorí používajú takéto praktiky. Z vlastnej skúsenosti viem, že ich slovenskí, a dokonca aj americkí kolegovia sú na tom rovnako.

Lenka Chladoňová

Lenka Chladoňová

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

novinárka, zatiaľ na voľnej nohe, veriaca, vždy zvedavá, väčšinou usmiata, miluje Boha,svoju rodinu, cestovanie, poéziu, vôňu levandule a fialovú:) Zoznam autorových rubrík:  POLITIKALen takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu